سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی آزمون تولیمو

ارسال شده توسط در 94/10/12:: 5:57 عصر

آزمون تولیمو ،یکی از آزمونهای پیشرفته زبان انگلیسی می باشد که هر یک یا دو ماه برگزار می شود.در واقع تولیمو TOLIMO ،مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود و آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد.

دفترچه سوالات و نحوه پاسخگویی به سوالات:
در جلسه آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO) به هر یک از داوطلبان دو دفترچه سوال داده می شود که یک دفترچه تشریحی(دفترچه شماره 1) و دفترچه دیگر تستی(دفترچه شماره 2) خواهد بود.
داوطلبان باید پاسخ سوال تشریحی را در همان دفترچه و پاسخ سوالات تستی را در پاسخنامه پاسخ بدهند.

تعداد سوالات و زمان تعیین شده برای پاسخگویی:
دفترچه شماره 1:

یک سوال تشرحی نوشتاری (Writing) که داوطلب 30 دقیقه فرصت دارد پاسخ را در همان دفترچه سوال بنویسد.
دفترچه شماره 2:
حاوی 140 سوال تستی شامل ساختار و نوشتار زبانی (Structure and written expression)، خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) و درک مطلب شفاهی یا شنیداری (Listening comprehension) می باشد که داوطلبان باید طبق زمانبندی زیر به این سوالات پاسخ بدهند:
- ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)
- خواندن و درک مطلب (50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه)
- درک مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه)

نکته مهم: دوستان عزیزی که از نمره تولیمو جهت شرکت در آزمون ورودی دکترا، مجوز امتحان جامع و یا مصاحبه دکتری استفاده می کنید. ملاک اصلی در موارد ذکر شده، نمره سه بخش گرامر،درک مطلب و شنیداری می باشد که به صورت یک نمره در کارنامه درج می گردد(در ادامه نحوه محاسبه نمره را مطالعه کنید) و بخش نوشتاری که به صورت نمره جداگانه ای ارائه می گردد برای این موارد کاریردی ندارد. لذا اکیدا توصیه می گردد به مطالعه این سه بخش جهت موفقیت در آزمون اکتفا کنید. همچنین این سه بخش در دفترچه شماره 2 ارائه می گردد و تنظیم وقت با خود شما است و زمان های ذکر شده مربوط به دفترچه شماره 2 پیشنهادی است.

نحوه برگزاری آزمون:
- در جلسه آزمون منحصرا سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش می شود و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از 4 گزینه ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش درج گردیده، اقدام و با توجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه، علامتگذاری نمایند.
- متن سوالات شنیداری فقط یک بار از بلندگو پخش می شود و قابل تکرار نیست.

محاسبه نمره آزمون:
نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می شود. دامنه نمره کل از 310 تا 677است.
نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و کمتر از479ضعیف تلقی می شود.
لازم به ذکر است که بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین 1 الی 6 می باشد که در کنار نمره کل در کارنامه درج می شود .

دوستان عزیز جهت آمادگی آزمون تولیمو (TOLIMO) می توانید از بسته کامل و جامع ما شامل نمونه سوالات صد در صد واقعی آزمون تولیمو استفاده کنید. این بسته برای اولین بار شامل نمونه سوالات واقعی آزمون تولیمو می باشد و به عنوان یک منبع کامل و جامع می تواند مورد استفاده قرار گیرد.این بسته به زودی آماده ارائه به شما دوستان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 





بازدید امروز: 1 ، بازدید دیروز: 3 ، کل بازدیدها: 53447
Aviva Web Directory بلاگ